Det var länge sedan jag skrev något här, på svenska eller engelska. Det har varit sommarstiltje på min andra blogg, Havsdjupens sal, för att inte tala om min LiveJournal som varit på is längre än så, sedan flyttstöket började i min gamla lägenhet. Det är inte så att ingenting händer i musikvärlden, och jag därför inte skriver på min LiveJournal – där jag annars skriver mestadels om musik – men jag har lyssnat bra mycket mindre på musik de senaste månaderna. Annat har kommit i vägen och jag formar en annan vardag som sambo numera.

Vad gäller mitt andra kreativa skapande, som jag berättar om på den här bloggen, har det legat nere under sommaren… Det har varit sommarstiltje här med, eller flyttstiltje snarare. Jag har flyttat och med det har alla mina målargrejor och andra kreativa ting hamnat i kartonger. Nu har en del kommit på plats igen men arbetsrummet är fortfarande uppochner. Mina stafflier är undanstoppade. Det stora nya staffliet jag fick när jag fyllde år har jag ännu inte använt, skam att säga… men så är det. Jag krälar fortfarande i flyttkaoset. Massor av kreativa idéer brottas dock inom mig.

Jag har samlat på mig fler garner och småpysselgrejor till mina amigurumis och har massor av idéer. Illustrationsarbeten ligger på kö. Jag vill så mycket! Men just nu håller flyttkaoset mig på mattan. Jag ska försöka ta tag i det, och förhoppningsvis bli av med stöket så jag kan börja skapa igen!

