Jag hittade till TisdagsTemaen utmaning för din kamera varje tisdag via Sigrinns blogg. Varje tisdag ska man ta ett foto och visa upp i sin blogg. Den här veckan är temat naturmaterial.

 

Mitt val föll på en vinbehållare som är till för att hälla upp vinet i. Mycket praktisk, men jag har ännu inte vågat använda den. Kanske för att jag inte dricker så mycket vin och inte vill riskera att flaskan går sönder. Men den verkar stabil i alla fall, vinbehållaren. Om inte annat är den vacker.

 

Den finns att köpa på Tängsta Hantverk, en lada mitt ute i obygden (i närheten av Köping), med anor från 1500-talet, där de bland annat stöper sina egna ljus, ett trivsamt ställe för hantverk – för naturmaterial – som jag rekommenderar. Om ni vill läsa mer om mitt besök på Tängsta Hantverk kan ni läsa här.

 

image77

