Det var evigheter sedan jag lyssnade på Björk senast. Nu lyssnade jag i dag – och lyssnar just nu – för att jag var (är) i "artistic mood" och insåg hur bra det skulle passa in att lyssna på henne medan jag målade.

 

I omgångar har jag suttit vid youtube och kollat in Suzi Blu-videor, blutube som hon kallar det. Och när jag suttit och insupit hennes fantastiska kreationer och den härliga humorn en stund, blir jag alldeles för inspirerad för att kunna sitta still längre och bara se på någon annan som är kreativ, och måste, bara måste, måste, måste göra någonting själv istället, och så sätter jag igång!

 

Så har det gått i cirklar några gånger under dagen i dag. Och här nedan ser ni resultaten. Jag har använt mig av tidningspapper, akrylfärger, akvarellfärger, flytande bläck och tuschpennor och målat i min Moleskine Watercolour Notebook. Vill ni läsa mer om denna min kreativa dag (och helg), kan ni gå in på min LiveJournal – där har jag kommenterat bilderna lite annorlunda.

 

 

 

