Inspiration kommer i vågor. När det en gång börjat kan man rida på vågen ett bra tag. Förhoppningsvis. Åtminstone under en hel dag, till och med två eller tre ibland. I undantagsfall ännu längre än så. Jag har inte kartlagt inspirationsvågar än?

 

Men inspirationen som Suzi Blu gav mig i dag, främst genom sina youtube-filmklipp har räckt under hela den här dagen och kommer nog att ge mig i alla fall en dag till av inspiration innan vardagen tar vid och stör flödet. Så jag har fortsatt att måla och rita, och därför lägger jag även upp lite mer här.  Jag har blandat akvarell, oljepastellkritor och flytande bläck målat med pensel (svart och sepia). Kommentera gärna!

 

Måste bara tillägga att de kanske inte är helt klara, inser jag när jag lägger upp blogginlägget. Munken är det, men inte de två första målningarna. De skulle kunna finputsas och perfektioneras men de får duga som de är nu – lite halvfärdigt kladdiga på ett småtrevligt vis.

