Den fjärde januari skaffade jag mig min första art journal, inspirerad av bland annat Sama och iHanna. Första tanken och ambitionen jag hade var att göra en sida om dagen i den boken. Det var för övrigt en liten svart bok av märket Daler-Rowney, på 148 mm x 130 mm, bestående av 150g/m² acid free cartridge paper.

 

En sida om dagen kräver mer än man tror, speciellt när man som jag vill göra så mycket under en dag och ännu inte har fått in rutinen att göra en sida om dagen? Kanske inte viljan fanns där hela tiden heller.


Hursomhelst började jag i alla fall bra med några sidor i början av januari, och sedan blev art journalen liggande tills i början på mars då jag gjorde ytterligare några sidor, den här gången inspirerad av Julia Camerons kreativitetsböcker. Här är en av dem. Det är scrapbookpappers-bakgrund, ett påklistrat trähjärta, en gammal knapp, ett tygband i rosett och en liten affirmation ur en av Julia Camerons böcker skriven på en papperslapp jag klistrade på tapetpappersbakgrunden.

 

 

 

Nu har jag kommit igång igen, och nu kan man väl säga att det är i början på april. Den här gången är jag inspirerad av Suzi Blu, och den här gången blev det en akvarellmålning som resultat. Jag var till konstmuseet här i stan för ett tag sedan och då köpte jag mig en Moleskine Watercolour Notebook. Det var i den boken jag nu målade. I och med det har jag nu två art journal-böcker parallellt. I fortsättningen ska jag se till att få in den där rutinen jag talat om ovan.

 

 

 

Om ni vill se tidigare art journal-arbeten finns de att beskåda här på min LiveJournal.

