Jag har inget extra rum att nyttja som ateljé, så min "ateljé" består istället av ett litet hörn av vardagsrummet, där jag har mitt bordsstaffli, en stor grön kruka med penslar och en mindre vit kruka med akrylfärgstuber (den lilla krukan är gömd bakom staffliet på bilden). Med tiden har hörnan utökats till att innefatta en stor vit skokartong (från Scorett) markerad "pyssel".

 

I och med att jag börjat läsa Julia Camerons böcker om kreativitet (inlägg jag skrivit om hennes böcker kan ni läsa här), har jag innehandlat diverse pysselgrejor och lådan har blivit full och överfull. Nu är det snart dags för mig att skaffa en låda nummer två, eller flytta på papperen ("scrapbookpapper" och dylika mönstrade papper) och kanske ställa dem i någon tidskriftssamlare istället.

 

Tavlan som stod på staffliet när bilden togs är förresten långtifrån klar än… Det ni ser precis framför bordsstaffliet är en söt bricka på vilken jag ställer muggar med pennor, färgtuber, saxar, lim och annat dylikt som jag använder mig av när jag målar eller pysslar. Brickan i sig är faktiskt riktigt inspirerande.

 


Av någon anledning känns det helt okej för mig att sitta på golvet och pyssla. Då kan jag alltid bre ut mig över hela vardagsrummet om jag skulle vilja det. Någon gång har jag flyttat bordsstaffliet till köksbordet och suttit där, men ljuset är så mycket bättre i vardagsrummet (om det inte är vintermörkt vill säga). Så jag trivs där jag sitter på golvet och målar eller pysslar…

