Tags

, ,

Just hemkommen från IKEA.

Jag fick en underbart gullig liten mossgrön lampa av N. i julklapp! Jag har tittat på lampan av och till flera gånger men aldrig kommit mig för att köpa den. Jag anade vad det var i paketet, men som vanligt vågade jag inte lita på min intuition. Så hög mysfaktor på den lampan! Gillar den verkligen!

På IKEA köpte jag allt möjligt, både sådant som jag skrivit upp på min ”att köpa”-lista, och sådant som jag absolut inte tänkt mig. Det var 75% rea på julprydnader, och det kunde jag inte motstå.

Jag skulle köpa glödlampor, tidskriftssamlare och plastlådor till klädkammaren, men hur roligt är det? Det ger viss ordning till saker och ting men ingenting direkt mer än så. Därför kunde jag inte låta bli att köpa mer.

Det blev inredningsdetaljer som jordgubbsdoftande röda och rosa värmeljus (Tindra), och Dofta, två paket med 175 gram väldoftande torkade blad och blommor, ett grönt och ett rött paket, att lägga i skålar. Dessutom blev det som sagt julprydnader: glitter och julgranskulor.

Märks det att jag gillar inredning? Små detaljer gör helheten!

Sedan det bästa av allt! Ramen! En enkel mörk träram med glas. Den var större än jag tänkt mig och jag hade ingen passpartout till den. Men när jag kom hem hade jag den perfekta lösningen!

I tidernas gryning, det vill säga hösten 2002 när jag först flyttade till där jag bor nu, köpte jag mig en IKEA-tavla, enkel variant utan ram men med glas, föreställande en groda. Den kom aldrig upp på väggen. Nu var den precis vad jag behövde, bakåtvänd, och utan groda.

Det vita blev perfekt inramning till Gackt-affischen jag fick med Arena32c-tidningen den trettonde december. Jag använde resten av grodtavlan – det vill säga kartongen som skulle sitta bakom affischen till att sitta bakom Gackt-affischen.

Jag måste säga att det blev helt underbart resultat! Det är sådan härlig mustig röd bakgrundsfärg på den där affischen, och det passar perfekt till den mörka träramen och den gröna väggen i mitt sovrum. Dessutom är det ju coola Gackt på affischen! Kakkoii to kawaii desu!

Nu ska jag julpynta med det nyköpta: en enda lång röd glitterlängd ska bli prydd med silverfärgade och grönfärgade kulor, varannan grön, varannan silver, och upphängd längs med gardinstången här i vardagsrummet. Ser det redan framför mig. Snyggt!

