Tags

, ,

Första inlägget någonsin på LiveJournal. Vi får se om det blir fler.

Nu har jag äntligen börjat hänga upp min konst runtom i hemmet, på förr tomma väggar. Plötsligt känns det mer ombonat och hemtrevligt! Fantastiskt, jag trodde inte att det skulle bli sådan skillnad! Då skulle jag ha börjat göra det tidigare.

Stort tack till M och M som hjälpte mig!

Givetvis gav det mig sporre och merinspiration till att fortsätta att måla. Just nu är jag bara inne på akrylmålning men jag måste säga att jag är sugen på att teckna… I blyerts eller färg, med tusch- eller färgpennor.

Just nu målar jag på en rätt stor tavla som ska upp ovanför sängen (55×38 cm). Den föreställer en man och en kvinna, en närbild på deras respektive ansikten med något av överkropparna synliga. Kvinnan bär vitt linne. Den är serietidningsinspirerad såtillvida att färgen på dem är orange (egentligen Sahara Yellow), och bakgrunden är blå, medan kvinnans hår är rött och mannens grönt. Deras läppar är i samma färg som deras respektive hårfärg.

Efter råd från M och M låter jag tavlorna hänga uppe på väggen när de fortfarande bara är halvfärdiga. De är trevliga att titta på i alla fall! Som den nämnda tavlan ovanför sängen. Just nu står den på bordsstaffliet i köket för att jag håller på att måla på den. Jag lade ”mystavlan” åt sidan för i dag (jag måste verkligen hitta på något bättre namn på den). Mystavlan är en tavla av två, en man och ett barn, som ligger och sover på mossgröna täcken. Det ser så skönt ut; man blir verkligen sovsugen!

Så det är de två tavlorna som är mest aktuella just nu, även om jag har andra halvfärdiga verk också.

